Práce marketingu? Změnit se toho dá dost!

27. 02. 2008 17:30:20
Slavie se v letošné sezoně nachází v přelomu. Podle vyjádření pana Doležala se rodí takzvaná Nová Slavia. Je to symbolické, že hned v první sezoně Nové Slavie jsme si zahráli Ligu mistrů, oddlužili se a dostavujeme stadion. Stadion, na který čekaly generace. Ale přesto to není ono. Proč?

Především si myslím, že vázne marketing. Prostě to není tak, jak by to mělo být. Proč se více nevyužije potenciálu, který ve Slavii je? Nedivme se pak, že na Strahov chodí takový počet diváků, jaký chodí. Stačilo by přitom málo. Nečekat, až začnou chodit diváci sami do Edenu, jak dělá marketingové oddělení Slavie, ale začít dělat s návštěvama něco již dnes.Ono je to totiž tak trochu logické. Pokud si někdo nenavykne chodit na domácí zápasy Slavie nyní, začne si hledat výmluvy i v Edenu. Vstupenka bude drahá, bude mu svítit sluníčko do očí, bude to najednou mít přes celou Prahu, neboť on bydlí v Dejvicích a ne ve Vršovicích, a zajisté si najde i další výmluvy. Je tu také otázka, že letos má Nová Slavie šanci vyhrát její historicky první ligový titul. Může si někdo přát více, než v první sezoně otevřít nový moderní stadion, vyhrát titul a zahrát si Ligu mistrů? Ne, víc si nelze přát. Samozřejmě, pojem Nová Slavia beru trochu v nadsázce, ale to nic nemění na tom, že sezona skutečně přelomová je. A že máme jedinečnou šanci vyhrát po dlouhé době titul. K tomu ovšem potřebují hráči jedno: podporu nás, diváků.

Ovšem nemyslím si, že je rozumné brečet nad tím, že diváci nechodí a prosit je, ať přijdou. Na místě jsou činy. Za člověka nemají mluvit slova, ale to, co dělá, tedy právě činy. Je téměř nemožné a dnes už i zbytečné dělat na Strahově zásadní úpravy. Že jsou špinavé sedačky si všichni už víceméně zvykli, navíc na jaře bude teplo a může se fandit ve stoje. Řešením je i přidat ke vstupence balíček kapesníků, jak nám sparťané dříve nejednou navrhovali. Ovšem ne z důvodu, že bychom si měli utírat slzy po tragickém výkonu, nýbrž že každý si přiložíme ruce k dílu a svoji sedačku si utřeme. Alespoň to by pro nás marketingové oddělení udělalo a přitom by balíček kapesníků mohl sloužit i jako cenný suvenýr, pokud by na něm bylo uvedeno z jakého že zápasu jsme si ho přinesli domů. Musím se přiznat, že sám bych ho asi vystavil do vitrínky, přece jen, není to tak často k vidění.

Ale dost humorných věcí a nyní mluvme vážně. Spartu rád moc nemám, ale koukněme se, jaký pokrok v poslední době na Letné udělali co se týče marketingu! Proč nejde něco i u Slavie? Dovedu si představit akce Vstup na zápas s XX zdarma pro ženy a dívky/pro studenty. Samozřejmostí by měl být vstup zdarma pro fanoušky, kteří mají ten den svátek nebo narozeniny a přijdou oblečeni ve slávistickém dresu. Toto bych zavedl i do Edenu. Nemyslím, že by to přilákalo na stadion tolik diváků, ale bylo by to ze strany Slavie vůči fandům pěkné a sympatické gesto, řekněme dárek ke jmeninám/narozeninám. A samozřejmě, že s tím ruku v ruce stoupá i kredit klubu u obyčejných fanoušků. Jenže to je pořád málo. Někdo tvrdí, že dámy, když uvidí luxus na stadionu, tam příště nepřijdou (tímto zdravím Bulldocka), což si nemyslím. Dámy přijdou, pokud přijde i jejich drahá polovička, nebo (pokud chodí s kamarádkama) pokud se bylo na co dívat. A to si myslím, že letos je. Spíše bych se bál, co by se stalo, kdyby měli volný vstup ti všichni, kdož by přišli ve slávistickém. Bylo na Strahově plno, nebo ne? To se však asi nedozvíme. Co mi však také chybí je to, že jsme tak trochu v ústraní, nejsme příliš aktivní co se týče reklamy. Ano, v Deníku Sport a dalších novinách vycházejí reklamy lákající k návštěvě stadionu, jenže spousta lidí z mého okolí tvrdí, že je to rozhodně na stadion nenaláká. A nenaláká je ani to, pokud trenér nebo hráči řeknou v rozhovoru jakoby nenápadně "Ti diváci jsou strašní, když vůbec nejdou na Strahov a nechávaj nás ve štychu." To je právě to, že marketing zaspává dobu. Někdo může tvrdit, jako se stalo na klubových stránkách, že Slavie je taková značka, která nepotřebuje propagaci. Dříve prý na stadionu také nebylo pivo, párky, nebyla reklama v médiích a chodily desetitisíce lidí. Pravidelně. Myslím si, že se ale změnila doba a Slavie právě tuto propagaci potřebuje.

Jak je vidět, pouze dobré výkony a hraní o titul fanoušky nepřilákají. Potřebujeme něco, co je přitáhne ať nyní na Strahov, nebo za půlroku do Edenu. Dnešní doba je taková, že už nejde jen o fotbal, ale i o další prvky, jako je například i předzápasový a poločasový program. Ale to už by byl článek zase o něčem trochu jiném...

Autor: Lukáš Vojtěch | středa 27.2.2008 17:30 | karma článku: 7.42 | přečteno: 450x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Sport

Petr Těthal

Pavel Kousal – skrytý „poklad“, zatím jen v ELH?

Sparta letos naplňuje očekávání a její hráči taktéž. Mě asi nejvíc překvapil Pavel Kousal. A to svojí komplexností a vlivem na hru.

27.3.2024 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 43 | Diskuse

Petr Těthal

MS v ledním hokeji divize IIIA

V Kyrgyzstánu se konalo MS jedné z nižších divizí (divize IIIA), pojďme se na tento turnaj podívat malinko blíž.

19.3.2024 v 14:44 | Karma článku: 7.04 | Přečteno: 199 | Diskuse

Petr Mašín

Iron Dad – První nádech svobody

První kapitola mé cesty na dlouhý triatlonový závod, Iron Man. O mém bezstarostném dětství a prvním horském kole, díky kterému jsem pochopil, že v životě budu chtít dál a výš.

16.3.2024 v 15:29 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Macho

Fotbalové nůžky se rozevírají

Budíček! Probuďme se ze snu, že se úroveň české fotbalové ligy nějak výrazně zvedla. Fakta z Evropské ligy: Liverpool – Sparta 11:2, AC Milán – Slavia 7:3. Smutný rezultát měření sil zástupců české ligy s anglickými a italskými.

15.3.2024 v 19:22 | Karma článku: 14.21 | Přečteno: 326 | Diskuse

Petr Těthal

Play-off, baráž, systém prolínání soutěží… Co je nejvíce fér?

V ELH započaly vyřazovací boje. A jako každý rok zároveň s nimi začala debata o tom, kolik týmů by mělo postoupit do play-off a samozřejmě se stočí i řeč na baráž. 100 lidí = 100 názorů. Tady je ten můj.

15.3.2024 v 13:35 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 148 | Diskuse
Počet článků 65 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1677
Před EURO 2004 začal publikovat články na internetových serverech CyberSlavia.com a FotbaloveNoviny.com, které se později přejmenovaly na Polocas.com. Od jara 2005 se věnoval pouze CyberSlavii, na které se stal šéfredaktorem. V dubnu 2006 založil vlastní internetové stránky SuperFotbal.com, ale již v listopadu téhož roku odešel na konkurenční FotbalPortal.cz, kde se stal i šéfredaktorem sekce Gambrinus liga a během krátké doby napsal stovky článků. Od listopadu 2007 do února 2009 redaktor vFotbalu.cz. V současné době student právnické fakulty UK.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...