Tajemná vražda, nebo nehoda?

V rodinné vile, v Průšové ulici, byla nalezena mrtvola mladého muže, který však není majitelem vily. Muži bylo asi třicet let a měl na sobě tmavý společenský oblek. Z vily se podle majitele nic neztratilo, pouze v koupelně bylo rozbité zrcadlo…

Na místo nálezu jsem byl povolán ráno chvíli poté, co jsem přijel na služebnu. „Kód patnáct v Průšově ulici. Na místě je jedno tělo,“ ozvala se vysílačka položená na stole. Sakra, to si ani nestačím vypít moji ranní kávu, pomyslel jsem si. Vydal jsem se na cestu přemýšlejíc kdo mohl být zabit. V Průšově ulici byly výstavní vily, v nichž bydleli nejbohatší lidé ve městě. Jako první možnost mě tedy napadlo to, že se mohlo jednat o loupežnou vraždu.

Když jsem však přijel na místo, zjistil jsem, že případ tak jednoduchý nebude. Vstupní dveře byly neporušené, okna byla zavřena. Vše se zdálo být tak, jak by mělo být. Pouze v obývacím pokoji seděla na pohovce služebná, jejíž vzlykot napovídal tomu, že se ve vile odehrálo něco hrůzostrašného. „Je v koupelně,“ řekla mi pouze. Vydal jsem se tedy do koupelny ve druhém patře podívat se, co se stalo. Mezi dveřmi ležel na zemi na zádech asi třicetiletý muž, který u sebe měl doklad totožnosti na jméno František Novák, bytem na Jelením kopečku. Měl na sobě tmavý společenský oblek a v ruce svíral papírek. Oči měl vytřeštěné, očividně jej muselo něco hrozivě vylekat. Podíval jsem se po okolí. Veliké zrcadlo nad umyvadlem bylo rozbité, na zemi ovšem nebyl sebemenší střípek.
Vrátil jsem se do obýváku, abych položil pár otázek služebné. Mezitím však už přijel i majitel vily, kterého jsem se rozhodl taktéž vyslechnout. Jako první jsem si však vzal stranou služebnou, která už na tom byla lépe než při mém příjezdu. Začal jsem s pokládáním otázek.

„Vy jste objevila tělo?“
„Ano, když jsem přišla ráno jako obvykle, abych poklidila, když pan Hrabáček odjel do práce,“ odpověděla a znovu se rozbrečela.
„Vstupní dveře byly neporušené?“
„Jo, byly zamčený.“
„Nepřišlo vám něco divného? Cokoliv,“ řekl jsem s důrazem na poslední slovo. Popravdě řečeno jsem však nějakou konkrétní odpověď ani neočekával.
„Ne. Vlastně… Jo, přišlo mi, jako bych prošla nějakou studenou mlhou…“
„Studenou mlhou?“ Myslel jsem si, že si nedokáže pořádně v šoku urovnat pocity.
„Ano, ráno bylo teplo, ale stejně jsem si vzala na sebe bundu, protože jsem byla minulej tejden nachlazená. Ale jakmile jsem odemkla hlavní dveře a vstoupila do chodby, tak jsem ucítila chlad. Takovej zvláštní. A přišlo mi, jako… Jako kdyby…“ Nedořekla. Místo toho, aby dokončila větu, se znovu rozbrečela.
Snažil jsem se ji utěšit. „Povídejte dál.“
„Vy byste mi ale asi nevěřil.“ Třásla se.
„Ale věřil.“
„Dobře. Přišlo mi, jako kdybych prošla nějakým duchem. Já vím, je to hloupost, ale byl to takovej divnej pocit, jako když procházíte něčím nehmotným a ono se to na vás dívá. Bylo to strašný.“ Znovu se rozbrečela.
„A co jste udělala dál?“
„Něco mi pořád říkalo. Jdi nahoru, jdi nahoru. V koupelně něco uvidíš. Připadalo mi, jako kdyby mi to říkalo to, čím jsem prošla. Tak jsem tedy poslechla a šla se podívat nahoru, co to mám vlastně uvidět. Nevím, co jsem čekala, ale bála jsem se. Přesto jsem byla i zvědavá. A měla jsem nepříjemný pocit. Co když se stalo něco stalo? Z koupelny vycházelo modrý světlo. Otevřela jsem dveře a pak…“

Znovu nedořekla. Ani nemusela, pochopil jsem. To, co jsem viděl sám, mnou také otřáslo. A to u kriminálky pracuji již několik let a viděl jsem spoustu vražd. Ovšem to, co jsem viděl dnes, si budu i já pamatovat do konce života. Což teprve chudák ženská, která se s něčím podobným setkala očividně poprvé?
Šel jsem tedy vyslechnout i majitele vily.

„Pane Hrabáčku, jak jste se o incidentu dozvěděl?“
„Volali mi z kriminálky vaši kolegové, že mám jet domů. Že tu došlo k vraždě,“ odpověděl celkem logicky.
„Mohl byste mi říct, zda se něco ztratilo?
„Ne. Všechno tu je tak, jak tu bylo ráno když jsem odjížděl do práce. Víte, dělám ve stavebnictví a tak dokud je ještě teplo, tak stavíme co to jde. Zakázky se jen hrnou.“
„Mrtvý měl u sebe legitimaci na jméno František Novák. Znáte ho?“
„Ne, tohle jméno jsem v životě neslyšel.“

Nejpodivnější ani nebylo to, že jsem mezitím zjistil, že dotyčný na uvedené adrese nikdy nebydlel. Daleko podivnější bylo to, že podle pitevní zprávy podstoupil operaci páteře, která se běžně neprováděla. A zemřel na rozsáhlé vnitřní krvácení doprovázené celkovou destrukcí vnitřních orgánů. Ovšem cizí zavinění se dá podle pitevní zprávy jednoznačně vyloučit. Spojil jsem se proto s předním českým chirurgem, jenže po rozhovoru s ním jsem byl ještě zmatenější. Tento léčebný postup prý neexistuje, teprve se o něm uvažuje. Měl jsem první stopu. Vlastně neměl. Jak jsem se mohl chytit toho, že byl operován postupem, který neexistuje? Jak zjistím, kdo ho operoval? Nemohlo to způsobit to vnitřní krvácení, na které zemřel? A jak se dostal do koupelny vily pana Hrabáčka? Tyto otázky mne pořád trápily, leč jsem na ně neměl žádné logické vysvětlení.

"Třebas ho unesli ufouni nebo je to muž z budoucnosti," rozesmál se kolega, když jsem mu odpoledne svůj případ bez konce vyprávěl. Také jsem se rozesmál. Pak mě ale napadlo, co když má pravdu? Jenže jak to dokázat? Stroj času neexistuje a existence mimozemšťanů potvrzena není. Obrátil jsem se na bývalého spolužáka, který po studiích odešel do Spojených států a zabývá se teoretickou fyzikou. Zajímal mne především stroj času.

"Víš, stroj času by sestrojit možné bylo. Všechno totiž, co má svoji hmotnost či energii, prohýbá ve své blízkosti prostor i míjení času. Pokud se nechá obrovský kus hmoty rychle rotovat, začne bičovat časoprostor kolem sebe tak, jako rotující kávová lžička za sebou táhne v hrnku kávy kávovou pěnu. Čím hustší je hmota a čím rychleji se pohybuje, tím více se časoprostor zakřivuje; může se dokonce stát, že se čas zakroutí tak, že už neprobíhá v nekonečné linii od minulosti do budoucnosti, ale vznikne z něho kruh. A pak už stačí pouze jít kolem této smyčky a vrátit se do libovolného bodu v historii," řekl.
"Takže, čistě teoreticky, pokud by v budoucnosti sestrojil někdo stroj času, mohl by se dostat do dnešní doby?"
"Pravděpodobně ne. Cestovat by šlo pouze ze vzdálenější budoucnosti do méně vzdálené budoucnosti, ovšem pouze v tom časovém úseku, v němž byla vytvořena časová smyčka. Za ni, a tedy do dnešní přítomnosti, by cestovat možné nebylo," začal znovu vysvětlovat. „Ale pokud by byl sestrojen na jiném principu, cestovat časem by šlo pravděpodobně i do vzdálenější minulosti,“ dal mi znovu naději.

Ovšem prokázat, že to byl muž z budoucnosti, se mi nikdy nepodařilo a případ byl odložen. Podle mého názoru, ve kterém mě utvrdil jeden odborník na danou problematiku, zemřel při nepovedeném cestování v čase. Při tom došlo ke zhroucení celého organismu. Ovšem říct to veřejně, lidem by se to nemuselo líbit. Jenže oni neviděli tu mrtvolu...

Autor: Luke Vojtěch | čtvrtek 23.10.2008 18:08 | karma článku: 8,77 | přečteno: 1467x
  • Další články autora

Luke Vojtěch

Dostane nás odpovědnost jednotlivců ze společenské krize?

V posledních týdnech se mluví o tom, že probíhá politická krize. Je tomu skutečně tak? Nejedná se spíše o krizi společnosti?

11.8.2013 v 22:00 | Karma: 16,85 | Přečteno: 546x | Diskuse| Politika

Luke Vojtěch

Chcete snad za prezidenta trnitý oleandr?

Zbývá necelý týden do druhého kola prezidentských voleb, ve kterém se (s pravděpodobností hraničící s jistotou) utkají Miloš Zeman s Karlem Schwarzernbergem.

20.1.2013 v 8:15 | Karma: 18,30 | Přečteno: 998x | Diskuse| Politika

Luke Vojtěch

Fischer nebyl nezvolen proto, že je želé, ale z jiných důvodů...

Dlouho byl největším favoritem prezidentských voleb, načež se ve volbách nedostal ani do druhého kola. Řeč bude o Janu Fischerovi a o tom, proč tomu tak podle mého je.

14.1.2013 v 8:00 | Karma: 14,55 | Přečteno: 1657x | Diskuse| Politika

Luke Vojtěch

Včerejší superdebatu vyhrála Roithová, přesto volím knížete

Včerejší superdebatu jsem viděl kromě úvodní půlhodiny celou. A popravdě si myslím, že u mnoha voličů mohly poslední dva dny obsahující dvě superdebaty změnit jejich názor k tomu, koho volit.

11.1.2013 v 9:52 | Karma: 17,87 | Přečteno: 1044x | Diskuse| Politika

Luke Vojtěch

Jardo, snad se jednou vrátíš

Po dohodě NLHPA s vedením NHL o nové kolektivní smlouvě platné příštích deset let letošní ročník NHL přeci jen začne. Českou extraligu tak opustí několik hráčů v čele s Jaromírem Jágrem, který i ve věku necelých čtyřiceti let převyšoval ostatní hráče v tuzemské soutěži a bavil diváky.

6.1.2013 v 20:00 | Karma: 11,99 | Přečteno: 884x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1677x
Před EURO 2004 začal publikovat články na internetových serverech CyberSlavia.com a FotbaloveNoviny.com, které se později přejmenovaly na Polocas.com. Od jara 2005 se věnoval pouze CyberSlavii, na které se stal šéfredaktorem. V dubnu 2006 založil vlastní internetové stránky SuperFotbal.com, ale již v listopadu téhož roku odešel na konkurenční FotbalPortal.cz, kde se stal i šéfredaktorem sekce Gambrinus liga a během krátké doby napsal stovky článků. Od listopadu 2007 do února 2009 redaktor vFotbalu.cz.

V současné době student právnické fakulty UK.